Muziejuje – visai neperformansiškas performansas - Kauno Bienalė

Muziejuje – visai neperformansiškas performansas

2019-07-29

Vytauto Didžiojo karo muziejaus centrinėje salėje šeštadieniais besibūriuojantys dailininkai sužadina toli gražu ne kiekvieno muziejaus lankytojo smalsumą. Piešdami pagal įsivaizduojamą modelį, jie dalyvauja slovėnų menininkės performanse.

Praėjus pusvalandžiui po vidudienio, prie centrinėje muziejaus salėje stovinčių molbertų su piešiniais vienas po kito ėmė rinktis dailininkai. Su pieštukais rankose, jie stojo prie anksčiau pradėtų savo piešinių ir ėmė brūkšniuoti, štrichuoti.

Piešiniuose, kuriuose dominavo netikėtu rakursu vaizduojama merginos figūra ir vis kita architektūrinė detalė, ėmė ryškėti nauji štrichai. Nors buvo matyti, kad keliolikos dailininkų piešiniuose – ta pati ilgaplaukė mergina, o molbertų rato viduryje stūksojo specialiai padėtas paaukštinimas, ant kurio tokiais atvejais paprastai stovi modelis, modelio nebuvo.

„Šio renginio idėjos autorė Jasmina Cibic mums atsiuntė nuotraukas, kuriose netikėtais rakursais užfiksuota moters figūra. Ją savo piešiniuose ir bandome pavaizduoti. Tai yra Europa – na, žinote, ta mergina iš graikų mitų. Kiekvienas galėjome pasirinkti, kokį architektūrinį objektą šalia jos pavaizduoti“, – sakė šiuolaikinė tekstilės menininkė Lina Jonikė, kurios piešinyje ryškėjo Kauno Vytauto bažnyčios kontūrai.

Ši akcija – Londone kuriančios šiuolaikinės slovėnų menininkės J.Cibic performanso „Klimato kaita“ dalis. Kaip ir daugelis šiuolaikinio meno kūrinių, performansas sukėlė daugiau klausimų nei pateikė atsakymų. Kodėl performansas vadinasi „Klimato kaita“? Ir kodėl tai yra performansas (trumpalaikiai, dažnai teatrališki veiksmai, atliekami žiūrovų akivaizdoje), jei nieko performansiško čia nevyksta? „Jei šio veiksmo idėjos autorė parašė, kad tai yra performansas, vadinasi, tai yra performansas“, – šyptelėjo kaunietis dailininkas Darius Rakauskas.

Skaitykite toliau / Kauno diena / Tekstas: Vaida Milkova / Nuotrauka M. Plepys