Lydinčios parodos - Kauno Bienalė

Lydinčios parodos

Magic Carpets platformos šiuolaikinio meno paroda

Vieta bendruomenei, bendruomenė vietai

Raudondvario dvaro menų inkubatorius (Pilies tak. 1, Raudondvaris)
Darbo laikas:
I 11:00-17:00
II 11:00-17:00
III 11:00-17:00
IV 11:00-19:00
V 11:00-19:00
VI 13:00-19:00
VII 13:00-19:00

Parodoje pristatomi Kūrybiškos Europos „Magic Carpets“ (Stebuklingi kilimai) platformos pagrindinės veiklos – kylančių menininkų rezidencijų rezultatai. Pagrindinis tikslas – apmąstyti bendruomenės ir vietos santykį: kaip vieta gali veikti žmonių santykius ir atvirkščiai – kaip bendruomenės gali daryti įtaką erdvės pokyčiams. Daugiausia dėmesio skiriama rezidencijoms, kurios 2022 ir 2023 metais buvo įgyvendintos Kaune ir kituose Europos miestuose: Vroclave, Romoje ir Guimaraes. Parodoje nagrinėjami įvairūs požiūriai į kūrybiškos vietokūros praktikas ir vietos bendruomenių įtraukimą. Tikimės, kad meno kūriniai, sukurti naudojant bendrakūrybos ir įtraukaus meno praktikas, nukels lankytojus į kelionę po skirtingas vietas ir potyrius, kad „Stebuklingų kilimų“ gijos sujungs Europos miestus ir žmones bei kvies atrasti tai, kas mus vienija.Parodoje pristatomi Kūrybiškos Europos „Magic Carpets“ (Stebuklingi kilimai) platformos pagrindinės veiklos – kylančių menininkų rezidencijų rezultatai. Pagrindinis tikslas – apmąstyti bendruomenės ir vietos santykį: kaip vieta gali veikti žmonių santykius ir atvirkščiai – kaip bendruomenės gali daryti įtaką erdvės pokyčiams. Daugiausia dėmesio skiriama rezidencijoms, kurios 2022 ir 2023 metais buvo įgyvendintos Kaune ir kituose Europos miestuose: Vroclave, Romoje ir Guimaraes. Parodoje nagrinėjami įvairūs požiūriai į kūrybiškos vietokūros praktikas ir vietos bendruomenių įtraukimą. Tikimės, kad meno kūriniai, sukurti naudojant bendrakūrybos ir įtraukaus meno praktikas, nukels lankytojus į kelionę po skirtingas vietas ir potyrius, kad „Stebuklingų kilimų“ gijos sujungs Europos miestus ir žmones bei kvies atrasti tai, kas mus vienija.

Menininkai: Arnis Aleinikovas, Joana BC, Adrian Carlo Bibiano, Barbara Gryka ir Agata Konarska, Yulia Krivich, Marija Nemčenko, Indrė Spitrytė, Berta Tilmantaitė ir Sunny Nwume, Dan Vezentan.

Parodą kuruoja: Neringa Kulik ir Brigita Bareikytė

Parodos architektai: Saulius Valius, Vilma Bražiūnaitė

Partneriai: Magic Carpets, Kauno bienalė, Jam Factory Art Centre, META Cultural Foundation, Wrocławski Instytut Kultury, Latitudo, Ideias Emergentes, Raudondvario Dvaras, Raudondvario Kultūros centras, Kauno Įvairių Tautų Kultūros centras, Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešoji biblioteka, Kauno rajono savivaldybė

Parodą dalinai finansuoja Kūrybiška Europa ir Lietuvos Kultūros taryba

Japonijos ir Lietuvos šiuolaikinės tekstilės menas

RESTART

Kauno paveikslų galerija (K. Donelaičio g. 16 Kaunas)
Darbo laikas:
II 10.00–18.00
III 10.00–18.00
IV 11.00–19.00
V 10.00–18.00
VI 10.00–18.00
VII 10.00–18.00

Dabartis tokia paini ir viskuo perpildyta, kad kažkas nuolat stringa. O jei taip: ar nereikėtų jos „perkrauti“, kaip ir programinės įrangos? Spustelėti „Restart“, uždaryti su klaidomis veikiančias mūsų gyvenimo programas ir „atnaujinti“ požiūrius ir potyrius.

Parodos idėją sutvirtino nuojauta, kad reikia stabdyti kasdienybės skubėjimą, leistis laiku į pradžią, atsigręžti į tai, iš kur viskas prasidėjo. „Paleisti viską iš naujo“, nieko naujo lyg ir neatrandant, o tiesiog suaktyvinant pirmines formas, pajautas ir būsenas. Įformintos kūriniuose, jos sudaro „sąsajas“ su „vartotojais“, intensyvina įspūdžius ir mintis. Pereidamos viena į kitą sukuria prasminius „tinklus“, paklūstančius vaizduotei, kuri tebėra patikimiausia mūsų navigacijos pasaulyje sistema, plečianti matymą ir suvokimą.

Šiuolaikinės tekstilės menas – tarsi visa apimanti „operacinė sistema“, valdanti visą gyvenimo programų komplektą. Kartu audimas yra viena seniausių „technologijų“, kuriai būdingas rituališkas kartojimas ir kartojimosi judesys. Pirminė „rašto“ medija, gyvavusi dar iki rašto, esanti arčiausiai žmogaus, žemės, daiktų, įsipynusi į gyvenamąjį gyvenimą. Ji savaime skatina sugrįžti prie pradmenų, kai nebuvo jokių medijų ir jokio meno.

Tekstilė kaip pirminė „medija“ visuomet yra tarp: tarp pasaulio ir žmogaus, šiapus ir anapus, realybės ir virtualybės, praeities ir ateities. Tai tikrovės paviršius, tarsi gelmę dengiantis ekranas. Žmogus to nepastebi, tačiau jis gaubia realybę, kuri yra rituališka, mitinė, magiška.

Japonijos ir Lietuvos menininkės/ai pasitelkia tekstilę kaip patirties mediją. Kūriniai „restartina“ mūsų sąmonės programas, pateikdami savus „kodus“. Kūrėjai skatina pamatyti po gyvenimo paviršiais glūdinčias „realybes“ iš savo vietos, savo kultūros ir savo patirties. Atmetant monokultūrinį požiūrį, kuris naikina jausmo įvairovę ir tikrumo pradmenis. Ardant mumyse tarsi užkoduotą turinį, išorės ir vidaus, natūros ir kultūros, kūno ir dvasios priešpriešas, ir sykiu kuriant naujas susisaistymo su pasauliu ar atsinaujinimo galimybes.

Menininkai: Machiko Agano, Yasuko Fujino, Akari Yamashita, Yoriko Murayama, Chihiro Murata, Kentaro Suzuki, grupė „Baltos Kandys“, Vita Gelūnienė, Morta Jonynaitė, Lina Jonikė, Donata Jutkienė, Gerda Liudvinavičiūtė, Laima Oržekauskienė – Ore, Gertrūda Rumzytė, Monika Žaltė.

Parodą kuruoja: Keiko Kawashima, Odeta Žukauskienė, Monika Žaltė.

Parodos architektai: Saulius Valius ir Vilma Bražiūnaitė.

Parodos dizainerė: Gerda Liudvinavičiūtė.