Mykola Ridnyi (1985 Ukrainoje)
Dingęs bagažas, 2019
Įvietinta instaliacija (5 stiklo pluoštopuodai su keramikos oksidu, spaudiniai)
Naujasis menininko projektas yra specialiai sukurtas 12-ajai Kauno bienalei. Jį įkvėpė Esther Lurie – žydų kilmės menininkė iš Kauno, ar tiksliau jos piešinių serija, kurioje vaizduojamigeto herojai, gatvės ir gyvenimo sąlygos. Remiantisturimainformacija,menininkė savo piešinius slėpė keraminiuose puoduose, kuriuos, gelbėdama nuo nacių, užkasė žemėje. Tačiau šie piešiniai niekada nebuvo rasti, o istorija palaipsniui tapo legenda. Savo instaliacijose M. Ridnyi paslepia E. Lurie piešinius penkiuose žmogaus dydžio keraminiuose puoduose. Lankytojai piešinius gali matyti tik pro mažas puodynių paviršiujeesančias skylutes. Piešiniuose vaizduojama tamsioji Kauno ir žydų mažumos jame istorija, o darbo vieta – Kauno geležinkelio stotis – pabrėžia dramatišką idėją apie bagažą, kurio keliautojui neleidžiama pasiimti su savimi į kelionę.