Kauno bienalės leidinių serija

Tema:Be kategorijos, Naujienos

2016 m. gruodžio mėnesį pasirodęs paskutinis dviejų metų projekto ko-finansuoto ES programos Kūrybiška Europa katalogas “TINKLINIAI SUSIDŪRIMAI postgamybinėse teritorijose” užbaigia keturių Kauno bienalės leidinių seriją (2015 – 2016).

Visų projekto partnerių – Kauno bienalės (LT), Arte&Arte (IT), LAB852 (HR), Crafts Council (JK) – vardu dėkojame už buvimą kartu mūsų rengiamuose projektuose visoje Europoje ir kviečiame skaityti / vartyti katalogus internete

Popierinių leidinių užsakymas elektroniniu paštu (informacija žemiau). 

(1) Kauno bienalė SUJUNGTI / Kaunas Biennial NETWORKED / sudarytoja / edited by Virginija Vitkienė. – Kaunas: Kauno bienalė, 2015, 192 p. / ISBN 978-609-95548-3-9
(2) Šiuolaikinio meno bienalė kaip specifinės vietos atvejis: lokalumas prieš globalumą / Contemporary Art Biennial as a Site Specific Event: Local versus Global / sudarytoja / edited by Daiva Citvarienė – Kaunas: Kauno bienalė, 2015, 96 p. / ISBN 978-609-95548-4-6
(3) Gijos: fantasmagorija apie atstumą / Threads: A Fantasmagoria about Distance / Kuratorius / Curated by Nicolas Bourriaud, sudarytoja edited by Virginija Vitkienė – Kaunas: Kauno bienalė, 2015, 112 p. / ISBN 978-609-95548-5-3
(4) TINKLINIAI SUSIDŪRIMAI postgamybinėse teritorijose / NETWORKED ENCOUNTERS at postfactories / Katalogas / catalogue. Kuratorės / Curated by V. Vitkienė, Karmen Krasič Kožul, sudarytoja / edited by  V. Vitkienė. Kaunas: Kauno bienalė, 2016. P. 112. ISBN 978-609-95548-6-0, UDK 7.036(064).

Popierines kopijas galima užsisakyti el. paštu: ana@biennial.lt
Siuntimas Lietuvoje – 4 Eur, Europoje – 6 Eur, už Europos ribų – 10 Eur. 


I_katalogas_web.1-page-001KATALOGAS I

Kaina: 6 Eur

Kauno Bienalė Sujungti  

sud. Virginija Vitkienė. – Kaunas: Kauno bienalė, 2015, 192 p.

ISBN 978-609-95548-3-9

10-osios Kauno bienalės katalogas atskleidžia turtingą, įvairioms amžiaus bei interesų grupėms parengtą šiuolaikinio meno parodų, rezidencijų, tyrimų, seminarų, gyvo garso ir elektronikos koncertų bei edukacinių renginių programą. 2015-ųjų Kauno bienalė pavadinimu „Sujungti“ inicijuoja ir analizuoja meno nulemtus susidūrimus, akistatas ir [post]komunikacijos formas. Projekto meno vadovė – Virginija Vitkienė (menotyros mokslų daktarė), pagrindinės parodos „Gijos: fantasmagorija apie atstumą“ autorius – Nicolas Bourriaud (kuratorius, rašytojas).

UDK 745(474.5)(064)


II_katalogas_tekstu_knyga_web.1-page-001KATALOGAS – TEKSTŲ KNYGA II 

Kaina: 6 eur

Šiuolaikinio meno bienalė kaip specifinės vietos atvejis: lokalumas prieš globalumą

sud. Daiva Citvarienė – Kaunas: Kauno bienalė, 2015, 96 p.

ISBN 978-609-95548-4-6

Įtampa tarp regiono lokalumo ir meno pasaulio globalumo vis dar yra vienas svarbiausių šiuolaikinio meno bienalių aspektų. Siekiant dar kartą apmąstyti šį globalios pasaulio kultūros fenomeną, šiame 10-ajai kauno bienalei skirtame leidinyje pristatomi Lietuvos ir užsienio meno istorikų, kuratorių, kultūros vadybininkų straipsniai bei interviu, kuriuose analizuojamas lokalumo ir globalumo paradoksas bienalių fenomeno istorijoje. Daugelyje tekstų, pasitelkiant konkrečių atvejų studijas, ieškoma atsakymų į šiuos klausimus: ar bienalės gali ir turi tapti eksperimentinėmis platformomis, kuriose būtų iš naujo apsvarstomos lokalumo ir globalumo sąveikos; ar jos turi įsitraukti į aktyvų dialogą su vietos kultūros lauku ir kartu pergalvoti savo tikslus, turėti ilgalaikį poveikį vietinėms meno scenoms ir vietos bendruomenėms, išvengti paviršutiniško kultūrinių vertybių perdirbimo ir pasitarnauti kaip vieši forumai vietinėms bendruomenėms. O galiausiai: kokia ateitis laukia „glokalių“ bienalių?

UDK 7.038


III_leidinys_web.1-page-001KATALOGAS III

Kaina: 6 eur

Gijos: fantasmagorija apie atstumą

Kuratorius Nicolas Bourriaud, sudarytoja Virginija Vitkienė – Kaunas: Kauno bienalė, 2015, 112 p.

ISBN 978-609-95548-5-3

Šia paroda klausiama: kaip globalizuotame skaitmeniniame pasaulyje menas sprendžia transportavimo ir bendravimo realiu laiku klausimus? Kaip dabar atrodo buvimo ir nebuvimo dialektika? Kaip menininkai pristato nesamas tikroves? „Judėti turi ne atomai, o bitai“, – XX a. paskutinį dešimtmetį pareiškė interneto aktyvistas Nicholasas Negroponte. Tai, kaip menininkai siuvinėja savo pasakojimus derindami pramaną ir socialinę tikrovę, gyvendami tarp realybės, iliuzijų ir atvaizdų bei jų interpretacijų, regis, siejasi su XVIII a. „fantasmagorininkų“ siekiais, jų noru įtraukti žiūrovą į visa apimančias aplinkas, kurios primena mūsų instaliacijas, ir su tuo, kaip jie sujungdavo mokslinius tikslus, ezoterines žinias ir impozantiškus pasirodymus. Kaip metafora, „Gijos“ taip pat pabrėžia lygiagretes tarp šiuolaikinio meno ir fantasmagorijos spektaklio, atkreipdamos dėmesį į panašumus su šiuo kino teatro pirmavaizdžiu tiek metodais, tiek intelektiniais klausimais, ir siūlo kitą galimą meno istorijos paaiškinimą, pagal kurį meniniai filmai ir instaliacijos turi bendrą protėvį.

Nicolas Bourriaud

UDK 7.038(474.5)(064)


4_catalogueKATALOGAS IV

Kaina: 6 eur

TINKLINIAI SUSIDŪRIMAI postgamybinėse teritorijose

Kuratorės V. Vitkienė ir Karmen Krasič Kožul, sudarytoja V. Vitkienė. Kaunas: Kauno bienalė, 2016. P. 112. ISBN 978-609-95548-6-0 

Šiuo leidiniu užbaigiame dvejų metų (2015–2016) kultūros renginių ir leidinių ciklą „Tinkliniai susidūrimai“ („Networked Encounters“). Šį ciklą kūrė 10-oji Kauno bienalė, o savo programa prisidėjo ir Lietuvoje bei savo šalyse ją pristatė projekto partneriai iš Italijos („Arte&Arte“), Kroatijos („LAB 852“) ir Jungtinės Karalystės („Crafts Council“). Mintis išleisti ketvirtąjį projekto katalogą, pristatantį „Tinklinių susidūrimų“ projekto, iš dalies finansuojamo ES programos „Kūrybiška Europa“, intervencijas į postindustrines erdves, nepaleido nuo to momento, kai tik pravėrėme kadaise klestėjusių Kauno tekstilės fabrikų duris. Erdvės magnetizavo, kurstė vaizduotę, net inspiravo gimti naujus, iki tol nesuplanuotus kūrinius. Visi šio ciklo Kauno fabrikuose pristatyti kūriniai buvo sukurti projekto metu ir neatsiejamai nuo „Drobės“ ir „Dirbtinio pluošto“ fabrikų istorijų, jų klestėjimo laikotarpiu (sovietmečiu) turėtos įtakos miesto urbanizacijai, ekonomikai, moralei, bet nemažiau neatsiejamai ir nu jų reikšmės šiandieniniame mieste. Šiame leidinyje atskleidžiamos ir projekto partnerių „LAB 852“ 2016 m. vasaros veiklos nedidelėje Kroatijos Hvaro saloje, Jelsos miestelyje. Partneriai surengė audiovizualinių instaliacijų ir bendruomeninių menų intervenciją į buvusią vyno gamyklą „Dalmacijavino“, kuri taip pat, kaip lietuviškos tekstilinės, bankrutavusi, perparduota, jau dvejus metus uždaryta, bet vis dar kvepia vynu ir laukia savo naujosios paskirties bei istorijos.

UDK 7.036(064)

Atgal

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*