Georges Adéagbo - Kauno Bienalė

Georges Adéagbo

Dahomėja

Georges Adéagbo (g. 1942 m. Kotonu, Benine, tuometinėje Dahomėjoje) – konceptualus menininkas, nuo XX a. aštuntojo dešimtmečio pradžios Kotonu, Benine, plėtojantis savitą rastų daiktų naudojimo stilių. Pasivaikščiojimų metu jis renka pamestus ar išmestus daiktus ir įtraukia juos į savo instaliacijas. G. Adéagbo savo paletę praturtina įsigytais daiktais ir savo paties užsakytais darbais – skulptūromis, kaukėmis, paveikslais ir teksto plokštėmis. Dėl tokio darbo metodo, epizodai iš jo asmeninės praeities maišosi su neįprastomis vadinamojo objektyvaus istorijos mokslo interpretacijomis, populiarioji popkultūra supriešinama su kanonizuota aukštąja kultūra, o banalumas jo darbuose susiduria su gelme. G. Adéagbo vengia pernelyg akivaizdžių savo darbų interpretacijų: dviprasmiškumas ir įviliojimas į spąstus yra neatsiejama jo provokuojančios strategijos dalis.

Menininkas taip pat sąmoningai vengia tų elementų ir aspektų, kurių tikimasi iš „afrikietiškų“ menininkų, o kai kuriais atvejais net pateikia šiuos lūkesčius satyrinėje šviesoje. G. Adéagbo darbai yra raktas į susitaikymo su kolonijine epocha procesą, tyrinėjantys Vakarų galybių imperialistines pretenzijas žemyninėje Afrikoje ir keliantys klausimus apie kolonializmo pėdsakus, vis dar matomus Europos miestuose. G. Adéagbo, kaip Afrikos etnologas, tyrinėja kiekvienos vietos, kurioje jis eksponuoja savo darbus, papročius ir paverčia juos į akis krintančiomis klišėmis – paraleliai su tuo, kaip dažnai klaidingai pristatoma jo paties kultūra.

Menininko kūrinių yra svarbiose kolekcijose, pavyzdžiui: Centre Pompidou Paryžiuje, Kelno Liudviko muziejuje, Filadelfijos meno muziejuje, Mančesterio Vitvorto meno galerijoje, Toyotos miesto muziejuje, Oslo Nasjonal muziejuje, Helsinkio KIASMA, Stokholmo Moderna muziejuje ir Vokietijos Federacinės Respublikos šiuolaikinio meno kolekcijoje.