Mano naujas pasiūlymas
Christian Jankowski, 2019
Mano bendradarbiavimas su Kauno bienalės kuratorių komanda prasidėjo nuo ambicingos projekto idėjos, kuri, kad ir kaip būtų gaila, buvo ne įgyvendinama. Kadangi mano kūriniai neretai išbando fantazijos ir suvokimo ribas, dažniausiai problemų kyla bandant įkalbėti prie jų įgyvendinimo prisidėti su menu mažai susijusius žmones. Visgi problemų atsiranda ir glaudesniame – meno kūrėjų ir organizatorių – rate. Šiuo atveju, po pirminių diskusijų su pagrindiniais, potencialią idėją padėti realizuoti turėjusiais, veikėjais, Bienalės taryba nusprendė, kad idėją įgyvendinti tiesiog per sudėtinga, o kuratoriai, savo ruožtu, paprašė sugalvoti visiškai naują koncepciją. Viską apmąstęs supratau, kad vienas pokalbyje su kuratoriais nuskambėjęs sakinys man įsiminė labiausiai: „Norėtume, kad sugalvotumėte kitą idėją.“ Verta įsiklausyti į šį sakinį – jame sutelktas idealusis paties meno tikslas: išleisti savo auditoriją į juos pakeisiančią kelionę.
Mano naujasis pasiūlymas – išnuomoti du reklaminius stendus dviejose autostrados vietose ir eksponuoti juose kuratorių prašymą – yra glaudžiai susipynęs su šių metų Bienalės koncepcija „Po išvykimo | Prieš atvykstant“. Ši, pirmiausia man skirta, žinutė pasieks visus keliaujančius autostrada. Išvykstantieji iš Vilniaus perskaitys sakinį „Norėtume, kad sugalvotumėte kitą idėją“ ir į kelionę leisis su naujomis mintimis. Prieš atvykstant į Kauną, antrasis stendas kvies patirti dar vieną virsmą. Mėlynas stendų fonas kontrastuoja su geltonu šių metų Bienalės koloritu.Parodoje lankytojai susidurs ir su trečiuoju reklaminiu stendu – jame bus matoma pirmojo stendo su pro jį autostrada lekiančiais automobiliais nuotrauka.
Bienalės koncepcija, mano meninės idėjos transformacija, fizinė ir psichologinė meno kūrinio lankytojo kelionė, meno kūrinio vieta prie autostrados – visi šie veiksniai padės lankytojui sąmoningai apmąstyti kelionės būseną. „Mano naujas pasiūlymas“ atspindi Kauno bienalės užduotį sudėtingos praeities miestui padėti „rašyti naujas istorijas dabarčiai“ ir„nusitiesti sau kelią į ateitį“ – tai suprantama daugelio bienales organizuojančių miestų motyvacija.