fbpx

12-oji Kauno bienalė

PO IŠVYKIMO | PRIEŠ ATVYKSTANT

07.06-29.09.2019
Kuratoriai: Elisabeth Del Prete, Daniel Milnes, Lýdia Pribišová, Neringa Stoškutė, Alessandra Troncone
Konsultuojantis kuratorius: Lewis Biggs

Kuratorių biografijos

Elisabeth Del Prete (g. 1986 m. Veronoje, Italijoje) dirba mokymų kuratore „Up Projects“ – viešoje meno užsakymų organizacijoje Londone. Elisabeth yra atsakinga už kūrybinį vystymąsi ir pristatymą metų trukmės menininkų tobulinimosi programoje „Constellations“. Programą kuruoja „UP Projects“ drauge su „Flat Time House“ Londone. Kuratorinis Elisabeth tyrimas orientuotas į bendradarbiavimu ir dalyvavimu grįstas menines praktikas. Kuratorė ypač domisi socialiai angažuotu menu. 2017 m. Elisabeth dalyvavo NEON kuratorių mainų programoje Atėnuose, kurią organizavo NEON fondas bei Whitechapel Gallery. Programa orientavosi į socialinį visuomeninio meno vaidmenį. Tarp paskutinių bendrų kuratorinių projektų galima paminėti „Public Marketplace“, kuris buvo pristatytas „ArtNight“ festivalyje Nine Elms rajone, Londone 2018 m. bei „In formation“ vykusiame šiuolaikinių menų institute Londone 2017 m. Elisabeth baigė dailės istorijos bakalaurą Goldsmiths universitete, o Karališkame menų koledže įgijo šiuolaikinio meno kuratorystės magistrą parašiusi darbą „Programming as an expanded curatorial practice: from Documenta 11 to freethought at Bergen Assembly 2016“ (Programavimas kaip išplėstinė kuratorinė praktika: nuo Documenta11 iki laisvamanybės 2016 m. Bergeno asamblėjoje).


Daniel Milnes (g. 1989 m., Lidse, Didžiojoje Britanijoje) dirba pavaduojančiu kuratoriumi bei leidinių vadybininku Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart – Berlin. Daniel baigė šiuolaikines kalbas Oksfordo universitete, kur specializavosi rusų ir vokiečių literatūroje ir kalbotyroje, o po to įgijo dailės istorijos magistro laipsnį Freiburgo Albert-Ludwigs-Universität. Dalį magistro studijų Daniel praleido Sankt Peterburgo Europos universitete. Nuo 2014 m. iki 2016 m. jis dirbo pavaduojančiu kuratoriumi Kunstmuseum Stuttgart, kur kuravo solo parodą su Raphael Sbrzesny bei prisidėjo prie tokių didesnių projektų kaip: “I Got Rhythm: Art and Jazz since 1920”. 2016 m. jis pradėjo dirbti pavaduojančiu kuratoriumi Haus der Kunst Miunchene, kur kuravo solo parodą su Polina Kanis, teminę parodą “Blind Faith” bei Sammlung Goetz video darbų kolekcijos pristatymą pavadinimu “Again and Again”. Pradėjęs dirbti Berlyne 2018 m. Daniel jau kuravo solo parodą drauge su Agnieszka Polska, o šiuo metu dirba kaip pavaduojantis kuratorius prie Jack Whitten darbų parodos, kuri vyks 2019 m. kovo pradžioje.


Lýdia Pribišová (g. 1980 m., Bratislavoje, Slovakijoje) yra kuratorė ir meno istorikė gyvenanti Bratislavoje. 2006 m. pradėjo dirbti žurnalo „Flash Art Czech & Slovak Edition“ redaktore, o 2015 m. tapo vyriausiąja jo redaktore. Nuo 2013 m. iki 2015 m. ji dirbo projektų koordinatore www.tranzit.org. 2012 m. įkūrė pelno nesiekiančią iniciatyvą PILOT (http://www.pilot-projects.info), o 2007 m. ir 2011 m. kartu kuravo Slovakijos prezentaciją Prahos bienalėje. 2013 m. ji įgijo daktaro laipsnį La Sapienza universitete Romoje, o 2016 m. remdamasi savo disertacija išleido knygą „La Quadriennale di Roma. Da ente autonomo a fondazione“ (Romos kvadrianalė. Nuo viešos įstaigos iki fondo). Kuratorė yra AICA narė. Jai teko bendradarbiauti su daugybe galerijų įvairiose šalyse (keli pavyzdžiai): Museum MAXXI ir AlbumArte, Viafarini Italijoje; Kunsthalle Athena /Graikija/; Meno muziejus, Kluže-Napokoje /Rumūnija/, OI Futuro, Rio de Žaneiras /Brazilija/; Zentrum fűr Kunst und Urbanistik /Vokietija/, Šiuolaikinio meno muziejus, Novi Sadas /Serbija/, Modernaus ir šiuolaikinio meno muziejus, Rijeka /Kroatija/, ISCP /JAV/ ir tranzit.org, Kunsthalle Bratislava, Hit Gallery, /Slovakija/.


Neringa Stoškutė (g. 1986 m. Kaunas, Lietuva) yra laisvai samdoma kuratorė ir Vytauto Didžiojo universiteto Menų fakulteto doktorantė. 2009 m. Glazgo menų mokykloje Neringa įgijo tarpdisciplininį interjero dizaino bakalaurą, o 2011 m. baigė šiuolaikinio dizaino kuratorystės magistro programą Kingstono universitete, kuris bendradarbiauja su Londono dizaino muziejumi. Baigusi mokslus Neringa ėmėsi kuratorinių projektų su visame pasaulyje žinomomis Londono kultūros įstaigomis, tokiomis kaip Design Museum, Crafts Council and The Garden Museum bei nedidele komercine galerija Šiaurės Londone. 2013 m. Neringa prisijungė prie Kauno bienalės komandos kaip savanorė, o 2015 m. tapo auditorijos plėtros vadove, atsakinga už keturių krypčių edukacinės programos apimančios ekskursijas, kūrybines dirbtuves, pamokas mokykloje bei socialinės įtraukties kūrimą ir įgyvendinimą. 2017 m. Neringa buvo paskirta Kūrybinės Europos platformos MAGIC CARPETS projektų vadove bei pradedančia kuratore, atsakinga už bendrą platformos valdymą ir jaunų menininkų rezidencijas Kaune.


Alessandra Troncone (g. 1984, Neapolyje, Italijoje) yra meno istorikė ir kuratorė. 2012 m. ji įgijo menų istorijos daktaro laipsnį Sapienza universitete Romoje. Alessandros tyrimų objektas buvo italų parodų istorija apimanti 1960-uosius ir 1970-uosius. Remdamasi savo darbu ji parašė knygą „La smaterializzazione dell’arte in Italia 1967-1973“ (Meno dematerializacija Italijoje 1967-1973), kurią išleido „Postmedia Books“ 2014 m. 2015/16 m. ji dalyvavo kuratorystės programoje de Appel Arts Centre Amsterdame, kurios metu kartu kuravo projektą „Rien ne va plus? Faites vos jeux!“ bei jo viešą programą, įskaitant viešą renginį „This is Cosmos“ Stedelijk muziejuje. 2016 m. ji užėmė reziduojančios kuratorės poziciją Rytų Europos tyrimų kuratorystės programoje. Šiuo metu ji yra „Underneath the Arches“ kūrybos bendradirektorė. Tai programa, skirta šiuolaikiniam menui, vykstanti Neapolio archeologinėje vietovėje, kurioje yra Acquedotto Augusteo del Serino liekanos. Allesandra taip pat užima meno istorijos profesorės pareigas Neapolio dailės akademijoje. Ji taip pat dirba „Flash Art“ korespondente bei yra parašiusi kelis straipsnius ir esė, kurie buvo spausdinti meno žurnaluose, knygose ir kataloguose. Nuo 2013 m. ji yra Neapolio Madre muziejaus tyrimų departamento mokslininkė, o taip pat Tarptautinės šiuolaikinio meno kuratorių asociacijos narė.


Lewis Biggs – nepriklausomas kuratorius, buvęs „Tate Liverpool“ direktorius ir vienas Liverpulio bienalės įkūrėjų bei ilgamečių direktorių, vienas iš „Kaunas 2022“ kuratorių. L. Biggs taip pat dirba ir tarptautiniu patarėju bei Viešojo meno profesoriumi Šanchajaus universitete, Liverpulio „John Moores Exhibition Trust“ patikėtiniu, Tarptautinio meno kritikos apdovanojimo komisijos nariu ir Viešojo meno instituto, kurio tikslas – tyrimai bei menininkų inicijuojamo urbanizmo propagavimas ir atstovavimas, tarybos pirmininku. 1984–1987 metais L. Biggs užimtos pareigos – Britų tarybos vaizdinių menų departamento už parodas atsakingas pareigūnas, bei JK deleguotasis komisijos narys 1986 metų San Paulo bienalėje. L. Biggs taip pat dirbo „Tate Liverpool“ parodų kuratoriumi (1987–1990 m.) bei direktoriumi (1990–2000 m.). Taip pat jis dirbęs ir kaip „Tate Modern“ menininkų serijos „General Series“ redaktorius („Tate Publishing“, 2001–2014). 1998 metais L. Biggs tapo vienu iš Liverpulio bienalės įkūrėjų, nuo 2000 iki 2011 metų ėjo Bienalės vadovo pareigas. Bienalės parodų pagrindą sudaro užsakomieji meno darbai, daugelis jų sukuriami konkrečiai miesto aplinkai, tiriami kolektyviai bei vykdomi pasitelkus vietos kuratorių komandą. 2002 metų bienalė prisidėjo prie to, kad Liverpulio miestas 2003 metais laimėjo „2008 metų Europos kultūros sostinės titulą“. 2013 m. L. Biggs kuravo „Aichi Triennale“ (Nagoja, Japonija),  2014 ir 2017 metais – Folkstono trienalę (Folkstonas, JK). Šiuo metu jis konsultuoja ir yra vyriausiasis Mongolijos žemės meno bienalės kuratorius bei Kaunas 2022 kuratorius, atsakingas už meno projektus viešose erdvėse.


 

VšĮ “Kauno bienalė”
Plento g. 1 d, Kaunas LT45393, Lietuva
Įmonės kodas 302751123
Tel. +37062998182
Biudžetinė sąskaita: LT627044060007822032

Naujienlaiškis